رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک مورچه

تولدت مبارک مورچه

سباستین جووینکو بازیکن ریز نقش تیم یوونتوس که برای فصل بعد با تیم تورنتو به توافق رسیده امروز 28 ساله شد.

سباستین جووینکو، ملقب به مورچه اتمی از معدود بازیکنانی یوونتوس است که فوتبالش را از تیم نوجونان این تیم شروع و به تیم بزرگسالانش راه یافت. وی به همراه کلودیو مارکیزیو و پائولو دچلیه از سرمایه های فوتبال یووه و ایتالیاست که در سال های اخیر توان و استعداد خود را به خوبی ثابت کردند. سبا از فصل 2006 زمانی که بانوی پیر به سری ب تبعید شد به ترکیب اصلی یووه قدم گذاشت، هر چند که در آن فصل تنها 3 بازی همراه یووه بود و در پایان فصل به تیم امپولی به طور قرضی فروخته شد تا تجربه بیشتری به دست بیاورد.

در این تیم نیز 35 بازی را در کارنامه ثبت کرد و نخستین بازی خود را در سری ا همراه امپولی تجربه کرد. از فصل 2008 به یوونتوس بازگشت و به عنوان جانشین احتمالی الساندرو دل پیرو معرفی شد. برای دو فصل همراه بانوی پیر بود اما نتوانست تاثیر زیادی در نتایج این تیم داشته باشد و با توجه به تجربه اندکش مسولین تصمیم به فروش قرضی او به تیم پارما گرفتند. از فصل 2010 برای دو فصل با پیراهن پارما 66 بازی را در سری ا برگزار کرد و توانست 22 گل نیز به ثمر برساند که در این میان گل هایی را نیز با پیراهن پارما به تیم یووه زده است.

در تابستان 2012 و پس از خداحافظی الکس از تیم یووه ، سران بیانکونری سخت به دنبال بازگرداندن این مهاجم به تیم سابق و اصلی اش بودند و سرانجام سبا یک بار دیگر به یوونتوس بازگشت تا شاید جانشینی برای اسطوره یوونتوس، الساندرو دل پیرو شود اما وی حتی برای حضور در ترکیب اصلی نیز مشکل داشت.

سران تیم یوونتوس نتوانستند بر سر تمدید قرارداد این بازیکن به توافق برسند و این بازیکن در اقدامی عجیب به لیگ ام ال اس رفت و از ابتدای فصل بعد از یووه خواهد رفت.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: